Direktlänk till inlägg 10 mars 2011

Boktips!

Av adhd mamman - 10 mars 2011 07:00

Att leva utan bromsar skriven av Martin L. Kutscher


Det är en fantastisk bok som jag rekommenderar till alla föräldrar, lärare och andra som lever i närheten av barn med adhd. Den här boken kan man ge till den som tror att barnet med ADHD bara är ouppfostrat.


" När ett barn är besvärligt tenderar omgivningen att tro att det är bristande fostran som ligger bakom. Som vi redan vet orsakas inte ADHD av bristande fostran"

(Utdrag ur boken)


Till föräldrar och lärare därute...


"Regel nummer 1:Ha ett positivt förhållningssätt

Regel nummer 2:Bevara lugnet

Regel nummer 3:Håll ordning

Regel nummer 4:Håll processen igång och ge inte upp

(dvs Tillämpa reglerna 1.2.3 ovan)"

(utdrag ur boken)


I denna bok finns tips och råd för hur man kan arbeta med barn med ADHD både hemma och i skolan.

Det  finns till och med ett kapitel som riktar sig till barnen med ADHD.


Ljus och Kärlek till författaren till denna bok - den är såå bra!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av adhd mamman - 11 juni 2011 19:26

  I´m surviving in the house of ADHD. Where ADHD is a family thing.   www.cafepress.com/ADHDProud ...

Av adhd mamman - 27 maj 2011 20:00

Dottern kom igår hem från skolan jättearg skrek och grät om vartannat. Tre veckor tidigare hade vi köpt nya turkosa puma skor för 600 spänn till henne. Nu var det något/några barn i hennes skola som inte fattat det där med mitt och ditt som hade ...

Av adhd mamman - 28 mars 2011 22:42


    Idag tog vi en vilopaus. Barnen fick stanna hemma efter skolan och de fick inte ta hem kompisar. Det var bara vi hemma. Så skönt.   Det började igår kväll med att sonen blev lovad av sin syster att de skulle spela Wii tillsammans. Sen bröt h...

Av adhd mamman - 26 mars 2011 06:54

Min dotter har kommit på att hon ska sluta med godis och har förhandlat med sin pappa om att hon ska få en summa pengar för varje år hon är utan godis. Hon kastade gladeligen ut allt godis från sina gömmor och sitter och räknar på miniräknaren hur my...

Av adhd mamman - 26 mars 2011 05:58

När jag tänker tillbaks borde jag förstått att min dotter var annorlunda redan när hon föddes. Hon kunde inte vänta tills det var dax att komma ut ur min mage utan föddes 3 veckor för tidigt. Förlossningen tog endast 1 timme och 43 minuter från först...

Ovido - Quiz & Flashcards