Direktlänk till inlägg 22 februari 2010

Sämre period.

Av adhd mamman - 22 februari 2010 09:30

Som andra barn med Adhd har dottern bättre och sämre perioder.

just nu är det en sämre period med allt vad det innebär.

den senaste veckan har hon svurit, hotat med att ta livet av sig, skrikit , bråkat , provocerat ,gråtit och försökt tänja på de få regler jag har.

 det värsta tycker jag är att hon tar maten som ett utpressningsmedel, om inte jag får göra det... så äter jag inget... jag kommer att svälta ihjäl...


hon vägrade faktiskt att äta under hela söndagen - vilket humör lilla donnan hade den dagen. tur att lillebror fick fara till en kompis den dagen och vila sina öron från storasysters skrik och bråk.

det enda hon åt under hela dagen var en limpsmörgås utan kanter med bregott och ost. alldeles för lite.   söndagen var den värsta dagen sedan före jul innan vi ökade upp hennes medicin. 


Innan medicinens intåg i dotterns liv var alla dagar den värsta dagen för henne och alla i hennes omgivning. nu är det strödagar per månad som hon har sämre dagar, vilket gör att övervägande dar är positiva dagar när dottern är på bra humör och allt fungerar bra för henne. det är jag tacksam för.


 
 
Ingen bild

Erik

23 februari 2010 10:19

Härligt att se att du ser sämredagarna som tillfälliga och att det ju är mycket bättre än tidigare, då är det lättare att ta de tuffa dagarna. Kämpa på, jag hejjar på er!

 
Åsa

Åsa

30 mars 2010 01:41

Det var ett tag sedan jag var inne på din sida och läste... Men det är lika intressant varje gång man är här inne och läser. Det känns som om du har en sådan enorm styrka inom dig. Vad skönt att dom bra dagarna blir fler än dom dåliga, det gör att du lättare kan finna styrka och orka ta dig igenom dom dåliga dagarna. Önskar dig all lycka till.

Sänder dig en styrke kram!

http://asanorberg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av adhd mamman - 11 juni 2011 19:26

  I´m surviving in the house of ADHD. Where ADHD is a family thing.   www.cafepress.com/ADHDProud ...

Av adhd mamman - 27 maj 2011 20:00

Dottern kom igår hem från skolan jättearg skrek och grät om vartannat. Tre veckor tidigare hade vi köpt nya turkosa puma skor för 600 spänn till henne. Nu var det något/några barn i hennes skola som inte fattat det där med mitt och ditt som hade ...

Av adhd mamman - 28 mars 2011 22:42


    Idag tog vi en vilopaus. Barnen fick stanna hemma efter skolan och de fick inte ta hem kompisar. Det var bara vi hemma. Så skönt.   Det började igår kväll med att sonen blev lovad av sin syster att de skulle spela Wii tillsammans. Sen bröt h...

Av adhd mamman - 26 mars 2011 06:54

Min dotter har kommit på att hon ska sluta med godis och har förhandlat med sin pappa om att hon ska få en summa pengar för varje år hon är utan godis. Hon kastade gladeligen ut allt godis från sina gömmor och sitter och räknar på miniräknaren hur my...

Av adhd mamman - 26 mars 2011 05:58

När jag tänker tillbaks borde jag förstått att min dotter var annorlunda redan när hon föddes. Hon kunde inte vänta tills det var dax att komma ut ur min mage utan föddes 3 veckor för tidigt. Förlossningen tog endast 1 timme och 43 minuter från först...

Ovido - Quiz & Flashcards