Direktlänk till inlägg 3 mars 2011

Läxbråk!

Av adhd mamman - 3 mars 2011 23:15

Tonåringen blängde på mig med ögonen svarta som kol, där jag stod i köket och diskade.

- Jag ska fara till kompis NU skrek hon till mig från hallen.

- När du gjort din läxa får du fara till kompis sa jag lugnt men bestämt.

-NEJ! Jag gör den när jag kommer hem!!!

-OM du vill fara till kompis idag så gör du läxan först, fortsatte jag.

-JAG VÄGRAR!!! Hon sträckte sig efter handtaget på ytterdörren.

- Far du nu så har du utegångsförbud resten av helgen, hann jag avsluta med innan dörren öppnades och smälldes igen. Tonåringen hade lämnat byggnaden.

- Hon gör då aldrig som jag säger muttrade jag för mig själv och gav disken en omgång med diskborsten...


Detta är en vanlig händelse i "Genom livet med ADHD" som är namnet på denna blogg och handlar om mitt liv med min tonåriga dotter som har funktionshindret ADHD.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av adhd mamman - 11 juni 2011 19:26

  I´m surviving in the house of ADHD. Where ADHD is a family thing.   www.cafepress.com/ADHDProud ...

Av adhd mamman - 27 maj 2011 20:00

Dottern kom igår hem från skolan jättearg skrek och grät om vartannat. Tre veckor tidigare hade vi köpt nya turkosa puma skor för 600 spänn till henne. Nu var det något/några barn i hennes skola som inte fattat det där med mitt och ditt som hade ...

Av adhd mamman - 28 mars 2011 22:42


    Idag tog vi en vilopaus. Barnen fick stanna hemma efter skolan och de fick inte ta hem kompisar. Det var bara vi hemma. Så skönt.   Det började igår kväll med att sonen blev lovad av sin syster att de skulle spela Wii tillsammans. Sen bröt h...

Av adhd mamman - 26 mars 2011 06:54

Min dotter har kommit på att hon ska sluta med godis och har förhandlat med sin pappa om att hon ska få en summa pengar för varje år hon är utan godis. Hon kastade gladeligen ut allt godis från sina gömmor och sitter och räknar på miniräknaren hur my...

Av adhd mamman - 26 mars 2011 05:58

När jag tänker tillbaks borde jag förstått att min dotter var annorlunda redan när hon föddes. Hon kunde inte vänta tills det var dax att komma ut ur min mage utan föddes 3 veckor för tidigt. Förlossningen tog endast 1 timme och 43 minuter från först...

Ovido - Quiz & Flashcards