Direktlänk till inlägg 9 oktober 2010

Uppdatering Hösten 2010!

Av adhd mamman - 9 oktober 2010 22:02

jag vet knappt var jag ska börja- det har hänt så mycket sedan sist..


Skolproblemet kan vi ta först. Dottern kommer hem första skoldagen i augusti gråtandes över smärta i ryggen. Barnen som varit elaka med henne tidigare har gjort det igen. Sparkat i hennes säte i bussen , tagit stryptag och brutit ner henne på backen. Sagt elaka saker.

 

Som sagt -det har hänt förut, men dottern och jag har upplevt att lärarna trott mer på de andra barnen än min dotter. Dottern har ju alltid gjort massa dumheter innan medicinens intåg i hennes liv, då ljög hon om typ allt.


Men nu kände jag att det var nog. Jag formulerade ett mejl till klassläraren med min dotter och skickade det. I det stod det (citat) " detta är inget annat än ren och skär mobbing" och "skolan kommer att bli anmälda för att främja förekomst av mobbing om detta inte tas på allvar".

Dagen efter ringde klassläraren och vi pratade igenom det som hänt. Samma morgon drog skolan igång Mobbningsplanen i skolan. De talade med berörda elever, vittnen mm. Skolan tog det på allvar. Denna gång fanns det andra barn som hade sett händelsen som kunde tala till fördel för dottern.

Det barn som ledde mobbningen insåg att lärarna denna gång trodde på min dotter och hon har sagt att hon ångrar det hon gjort.

Mobbingen har nu upphört.


Jag måste ju oxå berätta att dottern har skolios och ska röntgas igen i höst för att se om den blivit värre. Därför har hon ofta ont i ryggen och nacken och kan inte vara med på alla fysiska aktiviteter. Därför gjorde det såå ont när barnen sparkade i hennes säte i bussen rakt i hennes onda rygg.


En positiv sak var att när vi senast var på BUP för halvårskoll för medicinen så hade dottern gått upp ett kilo!!!!

 Önskekosten i skolan har gett resultat.

Hon får mat i skolan som bla.inte innehåller lök, grönsaker, svamp,krossade tomater, linser ,bönor, blodpudding.

Den enda fisk hon äter i skolan är fiskpinnar och fiskbullar.

hon får creme fraiche och grädde i maten och gurkstavar som grönsak.

Nu ska vi shoppa nåt till dottern som hon själv får välja ut på stan för hon ätit så bra att hon slutat gå ner i vikt. 6 kg minus sedan hon började med medicinen är för mycket. Men nu har hon gått upp ett...Tyvärr är ju aptitlöshet dotterns största biverkning på medicinen.


I sommar har dottern fått en kille - han kommer från Kuala Lumpur i Malaysia och är oxå född 1998. De är jättegulliga med varandra och pratar med varandra över webbkamera eller via mobilen varje dag. När han hälsade på hemma hos oss första gången hade han med sig blommor till MIG  =)



 Ljus och Kärlek

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av adhd mamman - 11 juni 2011 19:26

  I´m surviving in the house of ADHD. Where ADHD is a family thing.   www.cafepress.com/ADHDProud ...

Av adhd mamman - 27 maj 2011 20:00

Dottern kom igår hem från skolan jättearg skrek och grät om vartannat. Tre veckor tidigare hade vi köpt nya turkosa puma skor för 600 spänn till henne. Nu var det något/några barn i hennes skola som inte fattat det där med mitt och ditt som hade ...

Av adhd mamman - 28 mars 2011 22:42


    Idag tog vi en vilopaus. Barnen fick stanna hemma efter skolan och de fick inte ta hem kompisar. Det var bara vi hemma. Så skönt.   Det började igår kväll med att sonen blev lovad av sin syster att de skulle spela Wii tillsammans. Sen bröt h...

Av adhd mamman - 26 mars 2011 06:54

Min dotter har kommit på att hon ska sluta med godis och har förhandlat med sin pappa om att hon ska få en summa pengar för varje år hon är utan godis. Hon kastade gladeligen ut allt godis från sina gömmor och sitter och räknar på miniräknaren hur my...

Av adhd mamman - 26 mars 2011 05:58

När jag tänker tillbaks borde jag förstått att min dotter var annorlunda redan när hon föddes. Hon kunde inte vänta tills det var dax att komma ut ur min mage utan föddes 3 veckor för tidigt. Förlossningen tog endast 1 timme och 43 minuter från först...

Ovido - Quiz & Flashcards