Alla inlägg den 27 februari 2009

Av adhd mamman - 27 februari 2009 22:24


idag hade dottern skolunderhållning i skolan och hon var med och spelade teater. Hon var underbart duktig. Hennes farmor hade sytt en grå getdräkt åt henne och hon var så söt. efter der fikade vi i klassrummet med de andra barnen och deras föräldrar.


när hon slutade skolan skulle vi hämta lillebror , då var tjejen helt färdig, bara grät , satte sig i ett förråd på skolan och vägrade följa med till bilen.

efter en stund föjde hon med iallafall,för vi pratade om att hon skulle missa ungdomsgården på kvällen om hon inte kunde sätta sig i bilen med mig.

vi hämtade lillebror och handlade för kvällen, naturligtvis slank det med lite extra godis nu när barnen var med. sen körde jag hem barnen till min mamma, för jag skulle på ElevVårdsKonferans på skolan.


jag tycker att EVK gick bra , rektor ,lärare,stödlärare, skolsköterskan och BUP som medverkade tycker alla att dottern gjort framsteg, men att det fortfarande finns saker de behöver jobba med i skolan och vi hemma.

det bestämdes att BUP skulle komma ut på skolan för uppföljning av hur medicinen påverkar dotterns förmåga till koncentration i skolan.

det blir den 6 maj. sedan ska vi diskutera hur vi ska gå vidare efter det.


på kvällen mådde inte dottern så bra så det blev ingen ungdomsgård för henne och jag tror hon var nog så nöjd för det.


varför det blev så tokigt efter teatern berodde nog på att hon hade varit supernervös hela veckan och när hon sedan hade spelat teatern släppte spänningen och tårarna och alla känslor kom på en gång. oftast fungerar det jättebra för dottern att göra nya saker, reaktionen kommer först efteråt, när hon kommer hem och då brukar vi prata igenom det.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards