Alla inlägg den 25 februari 2009

Av adhd mamman - 25 februari 2009 18:38


nu är barnen hemma den där extra dagen de ska ha efter magsjukan och de är otroligt energifyllda. barnen börjar klättra på väggarna , de är sura och irriterade på varandra och mig. tills de får för sig att gå ut i snön. då blir de bästa vänner och skrattar och har roligt tillsammans. de är ute länge i solskenet och när de kommer in är de fortfarande vänner. det värmer gott i ett mammahjärta.


på morgonen blev dottern arg på mig för att hon inte fick sitta vid datorn ,när det var sonens tur, hon tog fjärrkontrollen till tv.n och knyckte batterierna och sprang upp på sitt rum. när jag kom upp och krävde att få batterierna kastade hon dem på mig och det ena batteriet hittade vi inte ens igen. den naturliga följden blev att tv.n fick vara avstängd idag.


äntligen är de friska och får fara på dagis och skola - så de får vara för sig själva - så de slipper bråka med varandra.


nu ska jag på vattengympa, så jag lämnar kvällsrutinerna /barnen till min man. det känns bra att komma iväg och göra nåt bara för mig själv.

det är så lätt att glömma bort mig själv och se till att jag mår bra - vilket jag glömt under många år - om jag skulle skriva en lista över viktiga saker fanns jag inte ens med på den under ca 10 år -det kanske är därför jag är utbränd.





Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards