Alla inlägg den 19 februari 2009

Av adhd mamman - 19 februari 2009 21:10


nu har det hänt igen.

en absolut harmonisk dag en gång till.

jag vågar knappt tro det.

denna morgon klädde dottern på sig ,fikade och åkte till skolan och det gick hur lätt som helst.

under dagen ringde hon inte och hon var nöjd och glad när jag kom hem. hon lyssnade på mig när jag sa att datorn skulle vara av tills vi ätit middag.


flickan min ska  fara på bio med sin kusin i morgon och sova över där - så hon hade lite svårt att gå och lägga sig när jag sa till henne, hon ville fortsätta leka med sin pollydockor. jag gav henne en macka och sa att när den var uppäten skulle hon lägga sig. jag gick upp 10 min senare och sa - nu är det dax. då klädde hon av sig och gick isäng - utan katt även ikväll.

klockan var 21.10 innan hon låg i sängen.


så fort hon ska göra nåt som hon inte gör varje dag så blir hon lite speedad, orolig - får svårt att somna om hon får veta saker i förväg.

samtidigt tycker hon att det är jättekul att tex få gå på bio och det brukar gå bra medan hon är borta, det är när hon kommer hem hon kan vara trött, grinig och ev ha huvudvärk. om hon inte visar några symtom på detta -vet jag  att hon varit borta lagom länge och det har blivit en lagom ansträngning för henne.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards