Alla inlägg den 18 februari 2009

Av adhd mamman - 18 februari 2009 22:09

i dag har min dotter varit oerhört duktig.

På morgonen försov vi oss och vaknade 25 minuter innan hennes buss skulle gå. Jag klädde på henne i sängen, pratade med henne och gav henne katten så hon fick gosa lite.

Medan jag gjorde en macka åt henne kom hon nerför trappan.

 jag sa till henne att hon inte kunde se på nån tv utan ytterkläderna skulle på med en gång. under tiden hon tog på sig täckbyxor , jacka och skor matade jag henne med mackan.

 sen puss och kram  -ha en bra dag och dottern kom ut i tid till bussen.

Fantastiskt!


 Vad gör man inte som förälder - för att dottern ska ta sig iväg till skolan?!

Det känns väldigt angeläget att hon ska komma iväg till skolan varje dag i tid när hon är frisk. hon har väldigt hög sjukfrånvaro, pga huvudvärk, hon har inte lärt sig att hushålla med energin utan kör på i turbofart hela dagen.

med alla synintryck och människor hon träffar under dagen, kompisar och alla uppgifter hon har i skolan blir det ibland så mycket - att hon inte orkar och då får hon ont i huvudet.

frånvaron har varit 35% under hösten i 4 an pga sjukdom.

men lärarna säger ändå att det inte är aktuellt för henne att gå om 4 an- men om det hade gällt ett annat barn så går gränsen vid 30% frånvaro.


 under dagen i skolan  gick det oxå  bra - hon ringde inte och ville hem - utan ringde bara när hon kommit hem för att höra var jag var och tala om för mig att jag måste handla-  för det saknades ingredienser till det hon ville baka.

När jag sedan kom hem med lillebror 16.30, satte de sig tillsammans framför tvn medan jag lagade spaghetti och köttfärssås.

 Inget bråk - bara syskonkärlek.


denna kväll var jag på vattengympa så barnen lades isäng av deras pappa.

lillebror somna direkt och flickan somnade utan katten vid 20.30


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards